Sklenice vína může zabránit výskytu zubního kazu a předejít bolestem v krku
Na základě nové studie nyní vyšlo najevo, že pravidelná konzumace malého množství červeného, či bílého vína, dokáže zamezit tvorbě zubního kazu a uchránit před chorobami dásní a bolestmi v krku.
Dle italských vědců, kteří důkladně zkoumali složení stolních vín odrůdy Valpolicella a Pinot Nero, obsahuje tento nápoj důležité přísady, jež pomáhají ničit nebezpečné bakterie.
„Tyto antibakteriální účinky, dobře známé již obyvatelům starověkého Říma, však doposud nebyly podrobněji zkoumány,“ cituje deník Daily Mail slova profesorky Gabriely Gazzani.
„Celkově se ovšem dá říci, že víno může působit jako efektivní antimikrobiální prostředek zejména proti bakterii streptokoka a infekcím horního dýchacího traktu,“tvrdí Gazanni.
Profesorka dále dodává, že i přesto je zcela nezbytné udržovat dobrou ústní hygienu :
„ Měli bychom nadále pít víno nejen pro jeho vynikající chuť a dobrou kombinovatelnost s mnoha potravinami, ale též pro jeho schopnost sbližovat lidi a vytvářet mimořádně přátelskou atmosféru. Nikdy ovšem nesmíme zapomínat na pravidelnou a dostatečnou péči o ústní dutinu“.
Studie je publikována v American Journal of Agrucultural and Food Chemistry.